images 1

Αξιολόγηση 2021-22

Αξιολόγηση Αξιολόγηση 2021-22

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 1η:  ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

1. Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση (3)

Από την έρευνα μας διαπιστώσαμε ότι οι συνάδελφοι μας σε επίπεδο σχεδιασμού και υλοποίησης της διδασκαλίας της διδακτέας ύλης κινούνται σε ικανοποιητική έως αρίστη κατεύθυνση. Δίνουν μέσα σε ένα υγιές παιδαγωγικό κλίμα μαθησιακές μορφωτικές ευκαιρίες στους μαθητές τους και τους στρέφουν προς αξιόλογες εργασίες καλής εμπέδωσης των διδασκομένων αντικειμένων. Προσαρμόζουν όσον είναι δυνατόν την διδασκαλία τους στην υπάρχουσα στο σχολείο υλικοτεχνική υποδομή και πρέπει να σημειωθεί ότι αυτό λειτουργεί βάσει των κατευθύνσεων των σχολειών ΣΕΠΠΕ με αίθουσες- εργαστήρια μαθημάτων και με αίθουσες τάξεων και τμημάτων σύμφωνα με τα παραδοσιακά μοντέλα. Υπάρχουν διαδραστικοί πίνακες , φορητοί υπολογιστές, τηλεοράσεις, συσκευές βίντεο και προτζεκτορες κλπ. Η κατεύθυνση τους όμως ως προς τις μεθόδους διδασκαλίας παραμένει παραδοσιακή και συντηρητική και δεν έχει χρησιμοποιήσει στον βαθμό που θα έπρεπε τα μέσα της σύγχρονης τεχνολογίας με πρώτο το Διαδίκτυο και υπάρχει βαθιά ριζωμένη η αντίληψή ότι οι υπολογιστές αφορούν μόνο το μάθημα της πληροφορικής και όχι τα αλλά μαθήματα στα οποία περιστασιακά πρέπει να χρησιμοποιούνται. Λίγοι καθηγητές έχουν εκπαιδευθεί στους Η/Υ και μάλιστα στα σεμινάρια Β επιπέδου που σχετίζονται με την σχολική χρήση τους κατά επιστήμη. Οι νέες τεχνολογίες χωρίς να παραμερίζουν τις παραδοσιακές ανθρωπιστικές αξίες της Παιδείας προσφέρουν το ομαδοκεντρικο πνεύμα , την διαθεματική προσέγγιση και την απαραίτητη σύνδεση με το κοινωνικό και πολιτισμικό περιβάλλον. Είναι μια άποψη που διαπερνά τον σύγχρονο Δυτικό κόσμο στον όποιον ανήκει εκ των πραγμάτων και η πατρίδα μας. ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΑΥΤΕΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΟΝΤΩΝ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΗΝ ΕΝΘΑΡΡΥΝΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥΣ. Είναι επίσης απαραίτητο να μην εγκαταλειφθούν τα παραδοσιακά μέσα διδασκαλίας όπως το βιβλίο αλλά και το σχολείο να αποδεσμευθεί από την χρήση του ενός και μοναδικού σχολικού εγχειριδίου και τον λαθεμένο τρόπο της παπαγαλίας. Όλα αυτά προϋποθέτουν οργάνωση πλουσίων και ενημερωμένων βιβλιοθηκών και ριζική αναμόρφωση του σχολικού προγράμματος και προπάντων αλλαγή της νοοτροπίας μας.

Το 4ο Γυμνάσιο Λαμίας είναι ένα πολυδύναμο σχολείο που δέχεται μαθητές από τη Βόρεια πλευρά της πόλης της Λαμίας, καθώς και μαθητές Ρομά και μαθήτριες από το Ορφανοτροφείο Θηλέων. οι 29 εκπαιδευτικοί του σχολείου έχουν άριστη παιδαγωγική και επαγγελματική επάρκεια. Από τους 29 εκπαιδευτικούς  οι 23 έχουν οργανική θέση, οι 5 μεταφέρονται από άλλα σχολεία και 1 είναι αναπληρωτής. Επίσης αρκετοί συνάδελφοι που έχουν οργανική θέση μεταφέρονται και σε πολλές φορές 2 ή και άλλα τρία όμορα ή μη  σχολεία προκειμένου να καλύψουν το ωράριο τους. Αυτό έχει κάνει τους συναδέλφους να μην ανταπεξέρχονται με την ίδια ευκολία  στο «γραφειοκρατικό» κομμάτι της εκπαίδευσης, κυρίως ως προς το οργανωτικό σχήματα καθώς και τις διαφοροποιημένες δραστηριότητες που θα αναλύσουμε παρακάτω.